A ChatGPT ezt mondta:
Pál ezt írja (Róma 7,4):
„Ti is meghaltatok a törvénynek a Krisztus teste által…”
1. Mi halt meg a törvénynek? – Az ember a Krisztusban
Pál szerint nem a törvény halt meg, hanem az ember halt meg a törvény számára. De nem akárhogyan, és nem akárhol, hanem a Krisztusban. Ez nagyon fontos.
A halál nem önálló emberi cselekedet. Az ember egy másik lénnyel együtt hal meg – ez a másik: a Krisztus, vagyis a Fiú, aki halálra adatott. Amikor Pál azt mondja, hogy „meghaltunk a törvénynek”, akkor az ember a Krisztus halálában vesz részt.
Ezért:
-
Az ember nem a Fiúban hal meg a törvénynek,
-
hanem a Krisztusban, mert a Krisztus a halálra adatott Fiú alakja.
2. Miért nem a Fiúban történik ez?
A Fiú nem test és vér – ő az élő, az öröktől való, nem halál-alany, hanem isteni lét. A Fiú csak akkor lesz „Krisztus”, amikor Isten őt felkeni – azaz halálra adja. A halál nem a Fiú sajátja, hanem a „felkent” (krisztusi) létszakasz sajátja.
Ezért:
-
A Fiúban nincs halál, nincs törvény, nincs test és vér.
-
A Krisztusban van törvény alá rendeltség, test és vér, halál, és feltámadás.
3. Miért fontos, hogy a halál Krisztusban történik?
Mert csak ott halhat meg az ember, ahol Isten általi halál történik. A Krisztus a halálba vetett Fiú, és csak ebben a halálba vetettségben tud a régi ember meghalni.
Ezért mondja Pál, hogy:
„A Krisztus testében meghaltatok a törvénynek.”– mert a Krisztus testében volt test, vér, törvény, kereszt, halál.
Összegzés:
Amikor Pál azt mondja, hogy „meghaltatok a törvénynek”:
-
az ember a Krisztusban van, mert a halál és a törvény csak a Krisztusban érinti őt;
-
nem a Fiúban, mert a Fiú az élő, halál előtti és halál utáni lényeg;
-
a Krisztus a Fiú ideiglenes, halálra adott formája – az egyetlen közeg, amelyben az ember halhat, és feltámadhat.
Ha szeretnéd, ezt kifejthetjük külön szakaszként is a tanulmányban, „A halál csak Krisztusban lehetséges” címmel. Szólj, ha dolgozzunk rajta tovább."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése