A fenti 3 “szóma” közül a kijelentésben csak és kizárólag a “szóma pneumatikon”
(szellemi test) adathatik át. Ez a “szóma” a “bűnös húshoz” (szarksz) hasonló
“szóma” (Róma8:3; Fil2:6-8), a legkevésbé sem “szarksz”. A kijelentésben tehát
ez a “szóma pneumatikon” szerepel, ami megtörhetetlen, hiszen “szellemi test”.
Ez csak hasonló a “bűnös húshoz”, (a “szóma pszühikon”, vagyis érzéki, lelki
test egyik szinonímája, megfelelőjének).
A “szóma pneumatikon”
definíció szerint nem hús és vér. Nem lehet sem keresztre feszíteni, sem
megtöretni, sem megölni, erre ember nem képes. Egy entitás létezik, aki ezt a
testet halálra tudja adni, aki nem más, mint Isten. Világos mutatóink vannak
arról, hogy Pál szerint Isten volt az, aki átadta, a halálra kezére adta a
Fiát. Ez az aktus nem más, mint a megtestesülés, ahol a “szóma pneumatikon”
“hús és vér” állapotba kerül az ‘átadatás’ során. A vér azt jelzi, hogy
megtörtént az átadatás, a halálra adás (Luk22:44 erre utal).
Tehát a páli levelek alapos
ismeretében kijelenthetjük, hogy a páli teológiában a vér nem a “testi-fizikai
élet végét jelöli”, ahogyan a cikkben is elhangzott, hanem a szellemi test, a
“szóma pneumatikon” életének a végét jelenti. Hiszen mi is az Úrvacsora
lényege?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése