"Nem tudjátok, hogy akik megkeresztelkedtünk Krisztus Jézusba, az ő halálába keresztelkedtünk meg?Eltemettettünk tehát vele együtt a keresztség által a halálba, hogy amiképpen Krisztus feltámadt a halálból az Atya dicsősége által, úgy mi is új életben járjunk. Mert ha halálának hasonlatosságában vele együtt növekedtünk, feltámadásának hasonlatosságában is vele együtt fogunk növekedni. Tudván azt, hogy a mi óemberünket vele együtt feszítették meg, hogy a bűn teste erőtlenné váljon, hogy többé ne szolgáljunk a bűnnek; Mert aki meghalt, felmentették a bűn alól. Ha pedig meghaltunk Krisztussal, hisszük, hogy élni is fogunk vele, tudván, hogy Krisztus, miután feltámadt a halálból, többé meg nem hal; a halálnak többé nincs hatalma felette. Mert abban, hogy meghalt a bűnnek, egyszer s mindenkorra meghalt; abban pedig, hogy él, Istennek él. Így ti is halottnak tekintitek magatokat a bűnnek, de élőnek Istennek Krisztus Jézusban. Ne uralkodjék tehát a bűn a ti halandó testetekben, hogy engedelmeskedjetek annak kívánságainak; Se tagjaitokat se adjátok oda a gonoszság fegyvereiül a bűnnek, hanem adjátok oda magatokat Istennek, mint akik a halálból életre keltetek, és tagjaitokat az igazság fegyvereiül Istennek. Mert a bűn nem uralkodik rajtatok; mert nem vagytok a törvény, hanem a kegyelem alatt." Róma 6:3-14
Ebből is látni, hogy Pál azt tanította a gyülekezeteinek, hogy a mi ó emberünket a felkent által megfeszítették, tehát a mi ó emberünk vele együtt halott. Igen ám, de mit jelent az, hogy a mi ó emberünk? Ha megnézzük a bibliát, akkor azt vesszük észre, hogy ahol ez a szó szerepel, az mind Pál utánzatból való levelekből származik: efezus levél, kolossé levél. Azonban előszörör ezt a szót Pál használta, tehát meg kell tudnunk azt, hogy mit jelent ez. Erről azt hiszem már írtam egy bejegyzést, amiben érthetően le van írva: a régi ember, az óember, a látható embert jelenti, azt, aki egyenlő a krisztussal. Nézd!
"Hogy levetkezzétek ama régi élet szerint való ó embert, mely meg van romolva a csalárdság kívánságai miatt." Efezus 4.22
"...mivelhogy levetkeztétek amaz ó embert, az ő cselekedeteivel együtt." Kolossé 3:9
Igaz ezek az igék Pál apostol leveleit utánzó írásokból származnak, mégis azt hiszem ezek a versek meghatározzák azt, hogy mi is az az ó ember. De egy pontosabb, Pál által írt leveléből is származik egy vers, olvassuk csak:
„…hogy azok közé számítsuk magunkat, vagy azokkal vessük össze magunkat, akik maguk ajánlják magukat. Sőt ezek, mivel magukat magukkal mérik, és magukat magukkal hasonlítják össze, belátással nem bírnak.” (2 Kor:10:12) Itt Pál nem beszél másról, mint azokról az emberekről, akik magukat ajánlják, magukat magukkal mérik egybe! Ezek azok az emberek, akik nem hittek Pálnak, meg azoknak a tanításoknak, amiket Pál terjesztett: ők úgy gondolták, hogy akit látnak, azok igenis olyan emberek, akik nincsenek krisztusban, tehát nem halottak, tehát önmagukat látják, és nem a felkentet! Tehát a Pál által kivitelezett felkent az nem más, mint krisztus, ahogyan írja is: "...meghaltunk Krisztussal...".
Aztán ezek után Pál úgy folytatja, hogy ha "meghaltunk Krisztussal, hisszük, hogy élni is fogunk vele..." Ez pedig nem jelent mást, mint azt, amit mond: hogy hisszük is ővele, hogyha meghalltunk a felkenttel, teljesen valós állapotban, akkor az Úré leszünk majd egyszer, smindenkorral. Mivel a bűn nem uralkodik rajtuk, hiszen nem e tövény alatt vannak, hanem a kegyelem alatt.
Tehát Pál a követkekzőket mondja:
1. a felkenttel együtt az ő halálába keresztekedtünk meg, tehát az ó emberünk, a régi emberünk meghalt krisztussal együtt. Itt egy valós eseményről van szó, nem csak egy csinos kis kiszólásról, hogy hogyan is értsűk ezt
2. a bűn ezért nem uralkodhat rajtuk, (akik a krisztusban vannak), mert ezáltal nem engedelmeskednek neki (már ha hisznek ebben)
3. az új ember, a belső ember pedig él, de a kegyelem alatt él! Ezért őnekik is halottnak kell tekinteni magukat! Élőnek pedig azt, ami nem látszik, a belső, vagy az új embert.
Tehát mi a halál, az egyházak számára, már ha jól értik azt, amiről Pál beszél? Egy olyan állapot, amiben mindenki halott, hiszen nem az összes ember vette észre, hogy mindenki a felkentben van. Tehát egy olyan állapot, ahol meghalltunk a krisztussal/felkentel, és akit látunk az nem más, mint a felkent/krisztus, vagyis a mi szétfoszló állapotunk. Ha ez tudatosul bennünk, akkor ott van egy végső, egy felszabadító gondolat, hogy a belső emberünk, amit eddig nem láttunk, az új emberünk megvéd, megóv bennünket minden rossztól, hiszen a kegyelem alatt van, és nem a törvény alatt. Ez Pál saját evangéliuma.
Csakhogy én szerintem ez nem igaz!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése